Yayasan Pembina Inshafuddin Terima Tamu dari Malaysia

 

Tamu Malaysia

Tamu Malaysia

upsi_pintu_gerbang

upsi_pintu_gerbang

Pengurus Yayasan Pembina Inshafuddin Kamis(21/11/2013) pukul 16.30 Wib di ruang rapat Yayasan Pembina Inshafuddin menerima kunjungan tamu dari Universiti Pendidikan Sultan Idris Negeri Jiran Malaysia dalam kegiatan Global Leadership Educational Program .

Tamu Malaysia

Tamu Malaysia

Tamu Malaysia

Tamu Malaysia

Rombongan tersebut didampingi oleh Dr. H. Qismullah Yusuf, MA yang dalam hal ini sebagai pemandu dan salah seorang dosen di negara jiran Malaysia, sekaligus menjelaskan keinginan kunjungan dari tamu malaysia tersebut.

masjid_al_mursyidin

masjid_al_mursyidin

Menurut penjelasan dari ketua rombongan, kehadiran mereka yang paling utama sekali ke Dayah Inshafuddin ini adalah silaturrahmi serta berkeinginan menjalin hubungan kerja sama dibidang pendidikan dengan sekolah Sultan Idris Malaysia, pinta kepala sekolah.

Selanjutnya ia menceritakan tentang pendirian Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) ditubuhkan pada 1 Mei 1997 di bawah Perintah Universiti Pendidikan Sultan Idris (Perbadanan) 1997 dan Perintah Universiti Pendidikan Sultan Idris (Kampus) 1997 menerusi Warta Kerajaan P.U (A) 132 & 133 yang bertarikh 24 Februari 1997.

UPSI terletak di Tanjung Malim Perak Darul Ridzuan. UPSI mempunyai dua kampus iaitu Kampus Sultan Abdul Jalil Shah (KSAJS) dan Kampus Sultan Azlan Shah (KSAH) yang bitara dalam kepimpinan pendidikan berlandaskan kegemilangan sejarah serta menerajui perubahan global.

UPSI begitu komited untuk membawa perubahan dalam pendidikan melalui penyebaran ilmu menerusi pengajaran dan pembelajaran, penyelidikan, penerbitan, perundingan dan khidmat masyarakat dalam konteks pembangunan modal insan cemerlang di dalam negara dan di peringkat antarabangsa.

YPI Aceh

YPI Aceh

Sementara Pengurus Yayasan Pembina Inshafuddin Drs. Tgk. H. Hasyim Daud, MM dalam penyambutan tamu dimaksud menjelaskan Profil dan perkembangan Dayah Terpadu Inshafuddin yang didampingi Pimpinan Dayah Salafiah Drs. Tgk. Burhanuddin serta Kepala SMA Inshafuddin Dra. Hj. Nurnismah.(Admin)

Tinggalkan komentar

Situs ini menggunakan Akismet untuk mengurangi spam. Pelajari bagaimana data komentar Anda diproses.

"INSHAFUDDIN WADAH PEMERSATU UMAT"